Tärningen är kastad

sa Julius Ceasar. Han fick barn med Kleopatra, erkände barnet, men tillät ingen maktarvsrätt. När han blev skjuten, träffade hon en annan snubbe och fick barn med honom också. Enligt myten ljögs det för honom, då det sades att Kleopatra vad död. Då tog han (den senaste snubben) sitt liv. När Kleopatra fått höra detta tog hon, fem dagar senare sitt liv.

Detta är allt jag vill minnas ur en wikipediatext på säkert en samlad a4-sida om man ska se till storlek. Minnet mitt är sjukt selektivt till sånt man idag skulle kalla skvaller. Eller är det historia? Beror det på vem man talar om? Vem får man skvallra om egentligen? Shakespeare skrev dramer om den sista snubben och Kleopatra.




Snart får jag hem min älskling.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Sötis!

Kommer du ihåg mig; Camilla Svärd från gymnasietiden? Klart du gör! Roligt att hitta dig. Får tacka Carro Hane. Tillbaka i Smedjebacken efter plugget i staden med Sola ser jag. Hoppas allt är bra med dig i alla fall.

Kram kram Camilla

2008-11-22 @ 18:48:57
URL: http://www.camillascorner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0